סיפור של חורף

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

ישנם אנשים של חורף וישנם כאלה שהחורף הגשום, האפור והקר מכניס אותם למצב רוח קודר…, גם אני כזה, אבל כל זה משתנה שמחליטים לצאת לטיול של חורף, מיד לאחר יום סוער.

טיולי החורף מומלצים בשני אזורים בארץ השונים כל כך האחד מהשני בצורות הנוף ובאקלים ושונים כל כך בין החורף והקיץ- אזור הגליל והגולן ואזור מדבר יהודה.
את הטיול בגיליון זה אקדיש לאזור הצפוני ונמשיך ונספר בגיליון הבא על המדבר החורפי.

חורף ישראלי מתחילים…

חודש דצמבר שנת 2016, בישרו החזאים הוא הגשום ביותר מזה 24 שנים!, אם כך, חשבנו, זה הזמן לצאת לטיול של חורף בצפון. אורזים תיקים, ארוחות לדרך ולבוש חם וכולם מוכנים ליציאה…
היעד- הרי מירון, כבר בתחילת העליות לרכס הרי מירון, נכנסים לאווירה שונה, פעם אנו מעל העננים ופעם בתוכם, העמק מתחתנו, הירוק מסביב ונופי החרמון הלבן והרי הגליל, איזו תמונה יפה!

תחנתנו הראשונה היא נחל פרוד, הנחל שיבש במשך רוב חודשי השנה, מתעורר לחיים רק בימים גשומים, שצף של מים גועשים בנחל ובמפלים המרשימים, המסלול לצד הנחל מתחיל בכניסה לקיבוץ פרוד, אם ברצונכם הפסקת התרעננות לפני המסלול, ישנו במקום בית בד "סבא חביב" שישמחו לארח אתכם ולספר על שמן הזית המיוצר במקום, קפה אסלי וטעימות מובטחים. בכניסה לקיבוץ יש מיני גולף ובית קפה לצידו. נרד לאורך הנחל בשביל מסודר, אך בוצי (זהירות החלקה!), בדרך נפגוש מספר מפלים שוצפים וזרימה מרגשת, משך הטיול כשעה ובסיומו נעלה חזרה לרכב.
מכאן נמשיך להר מירון, לא לפני שנעצור בקיבוץ סאסא לטעום מאחת הגלידות הטובות בארץ,
גלידת בוזה- גלידריית בוטיק שכל טעם בה מנצח, במקום נעשות גם סדנאות של הכנת גלידה.
עוד בקיבוץ סאסא- פארק חבלים "אתגר בהר"- פארק חוויתי ומלא באדרנלין המתאים גם לילדים וגם למבוגרים. מכאן נעפיל לשביל הפיסגה בהר מירון, אנו בגובה של 1200 מטר מעל פני הים, ההר הגבוה ביותר בגליל, אם אנו לאחר ימי סוערה, סיכוי גבוה שעדיין נשארו איים לבנים של שלג, מכאן אחת התצפיות היפות ביותר אל הרי הגליל והגולן ומולנו רכס החרמון המושלג. מקום יפה לקפה!

חורף ישראלי ממשיכים

מכאן המשכנו לעמק החולה לביקור באגמון החולה, אמנם שיא עונת הנדידה כבר מאחורינו, אך עדיין אלפי עגורים, עופות מים וציפורים חורפות באגם, מידי פעם נפגוש גם נמיות ולוטרות היוצאות מבין שיחי הקנה, עם קצת מזל (ולנו היה…)  נראה גם את אימא חזירת הבר עם גוריה. מומלץ להצטייד במשקפת.

אי אפשר בלי אדרנלין גבוה ולכן אנו בדרכנו לטיול רייזרים באזור בית ציידה, אזור בית ציידה הוא שמורת טבע מיוחדת הנמצאת בצפון הכנרת, אל אזור בית ציידה נשפכים נחלי הגולן והירדן, שפך הנחלים יוצרים לגונה טבעית שופעת במים, צמחיית נחלים ושפע של בעלי חיים שחיים בין סבך הצמחייה ובמים העשירים, כאן גם אתר הטלה של דגי הכנרת ולכן חלק משמורה סגורה בפני מטיילים. הגענו לאתר הרייזרים של "סוף הדרך", עולים על הכלים החדישים ויוצאים לטיול מלא כייף, אדרנלין ובוץ!, המסלול חוצה נחלים ושלוליות חורף, נחל הזאכי זורם במלוא עוצמתו ובעוז אנו חוצים אותו כאשר כלי הרייזר שקוע כולו בתוך המים אך חוצה אותם בבטחה. לא לשכוח בגדי החלפה!.

מכאן אנו מעפילים לרמת הגולן, רמת הגולן שונה כל כך בין הקיץ והחורף, בעונת הקיץ צבע הרמה כצבע הבזלת השחורה, אך עתה בחורף נחלים זורמים מכל עבר, כל שטח פתוח הופך לאגם קטן, כל תעלה הופכת לנחל ומאות פרות רועות מסביב. איזה יופי!, אל הרמה אנו מטפסים בכביש נופי ופתלתל ובעלייה חדה מקיבוץ גונן לצומת וואסט, בדרך בדיוק במקום שבו עיקול חד מאוד, נעצור לרגע בזהירות בצד הדרך ונרד לצפות בנחל עורבים ובמפלו המרשים שמתעוררים לשבועות קצרים רק לאחר ימי גשם. מכאן ממשיכים למפל עיט, גם נחל זה חרב רוב ימות השנה ובימי החורף שוצף במים רבים, נטייל במסלול קצר לארוך הנחל ונפגוש מספר מפלים מרשימים.

אולי יעניין אתכם גם:

ימי גיבוש לעובדים המירוץ למיליון >>

ימי גיבוש >>

סדנאות גיבוש  >>

היום השני..

את הלילה בילינו בכפר הדרוזי מג'דל שמס, זהו הישוב הגבוה ביותר בארץ כ- 1200 מטר מעל פני הים, כבר לא ממש כפר אלה יישוב עם מעל 10,000 תושבים מסבירי פנים, אבל עדיין נקרא בפי התושבים, כפר. ברחובה הראשי של מג'דל שמס שפע של מסעדות- עממיות, מסעדות שף ברים וחנויות מתוקים, בשעות הערב הרחוב הומה אדם, כבר בכניסה לכפר מריחים את ריח הקמינים הבוערים בכל הבתים, הכפר הבנוי על מורדות החרמון המושלג, אגם בירכת רם ומטעי התפוחים שמסביב מעניקים הרגשה של כפר קטן באיטליה. אנו לנים בחום, תרתי משמע בביתם של משפחת סמארה, יושבים סביב הקמין הבוער והרב תכליתי… על הקמין מתבשלים להם נתחי בשר כבש ופרגיות מתובלות לצד המנסף הטעים ושפע הסלטים שהוכנו רגע לפני, בסיום הארוחה מונחים על הקמין ערמונים חרוצים ולבסוף מתבשל עליו קפה מלא בארומה של הל.

למחרת בבוקר מזג האוויר שונה מיום האתמול, אפליקציית מזג האוויר מבשרת על טמפרטורות של 0 מעלות ויתכן שלג במקומות הגבוהים, אתר החרמון סגור בשל סופת שלגים, ערפל כבד בחוץ ולא רואים ממטר, אך שמתפוגג הענן וקרן שמש מבצבצת ומאירה את בירכת רם כאילו בזרקור, מתגלה אחת התמונות היפות בארץ. גם ביום כזה לא נוותר על טיול, הרי לשם זה הגענו…
אנו מתחילים בטיול "דרייב אין" (טיול בתוך הרכב עם עצירות קצרות) בעמק יעפורי, העמק השוכן בין שלושת הכפרים הדרוזים ברמת הגולן ובליבו האגם של בירכת רם, שניתן לראות בבירור מתצפית שזהו לוע של הר געש כבוי, קבר שייח המקודש לדרוזים ומטעי תפוחים ודובדבן במרחבי העמק ומסביבו, מספר כבישים ודרכים צרות חוצות את העמק היפה, שפע של מים זורמים מסביב, בריכות האגירה של הפאלחים מתמלאים כעת וישמשו אותם להשקייה לאורך השנה כולה, הכביש מתפתל בין היישוב הקטן ביותר בארץ- נמרוד, כ- 8 משפחות בלבד וממנו עוד אחת מהתצפיות היפות ביותר אל עבר עמק החולה והרי הגליל, מתחתינו העננים שמעל עמק החולה ואנו כמעוף הציפור. ממשיכים מכאן לכפר עין קיניא, בירידה חדה ומפחידה, ביציאה מהכפר- גשר הידידות ובסמוך לו מפל מרשים של נחל סער, מכאן מתחיל מסלול חוויתי ובוצי לאורך נחל סער, לאורך המסלול מים הזורמים בעוצמה רבה ובמספר מפלים גבוהים, מסתבר שמאות "משוגעים לדבר" הגיעו כדי לראות את המחזה של המים השוצפים. משך המסלול כשעה וחצי.
על הבניאס נאמר שמי שלא ראה את הבניאס בחורף לא ראה נחל מימיו… , נחל הבניאס  הזורם כל ימות השנה ומהווה את המקור הגדול ביותר לנהר הירדן, מכפיל ומשלש את זרימתו בתקופת החורף, נחלי אכזב הזורמים בחורף זורמים אליו ויחדיו יוצרים נחל מרשים והדובדבן שבו זה מפל הבניאס שכדי לצפות בו יש להצטייד במעילי גשם!
אחרי יום חורפי שכזה שבו באתר החרמון התווספו 20 ס"מ נוספים של שלג, הקדשנו יום נוסף ללבן לבן באתר החרמון, מי על מגלשי סקי ומי על מזחלת.
שלושה ימים בצפון ועוד לא הספקנו לראות עוד ועוד זרימות ונחלים ונופים רבים, שיהיה למה לצפות בפעם הבאה.

הזמנת טיול חורפי עם אל הטבע

חברת אל הטבע מתמחה בהפקת אירועים, ימי גיבוש לעובדים ולפרטיים ,טיולים ומסיבות רווקות וכמובן שהכל בטבע! אצלנו תוכלו להתאים לעצמכם טיול משגע!

רוצים לסגור תאריך ליום גיבוש מושלם? השאירו פרטים באתר או התקשרו אלינו למספר- 052-8388867

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

תמונה של הערבה

טיול חורפי בשפך שורק

רבים מאתנו זוכרים בוודאי את הימים ששיחקנו בדיונות הרבות סביב הערים ראשון לציון וחולון, את הדיונות תפסו גורדי שחקים,  כבישים

תמונה של עובדים רוכבים על גמל במהלך ימי גיבוש לעובדים

צבעי מדבר

בחודש פברואר מתכסים שדות הנגב המערבי והצפוני במרבדים ירוקים ואין סופיים המשובצים בצבעי פריחת הכלניות האדומות. טיול בין נופי וצבעי

תמונה של ירושלים בשעות הלילה

טיול משפחתי בשפלת יהודה

טיול משפחתי הוא התחביב המועדף לגיבוש המשפחה לאורך השנה כולה ובעיקר לקראת יום המשפחה,  אזור שפלת יהודה הוא אחד מן