סופ"ש באווירה של חו"ל

שיתוף ב telegram
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

בשיטוט (לא מקרי) באתרי הקופונים, צד את עיני קופון המציע לינה בסוף שבוע במחיר של 300 ₪ לזוג ועוד עם ארוחת בוקר במלון בנצרת…

הכותב הינו הבעלים של חברת אל הטבע טיולים, ארועים וימי גיבוש

בדקתי עם המפקדת (אשתי שתחייה) את הנושא והתקבל אישור, מה כבר יכול להיות חשבנו והורדנו ציפיות, השמועה פשטה מהר לשכנתנו שביקשה להצטרף עם בן זוגה שחוגג יום הולדת, ניסיתי לשכנע אותה לבחור במלון מפואר יותר כמתנת יום הולדת אבל היא התעקשה ואמרה שבעלה הטריפוליטאי (עם אופי תימני) מאוד ישמח לקבל סוף שבוע ב-300 ₪.

יוצאים לכיוון צפון

יצאנו צפונה, בדרך החלטנו לבלות את היום הראשון בים (וגם כדי לדחות את ההגעה למלון המפוקפק), הגענו לחוף נחשולים, זוהי רצועת חוף יפיפייה הנמצאת בשמורת טבע- הבונים, השהייה בחוף מעניקה הרגשה של חוף מבודד כמו באיי יון,  לאורך החוף מפרצונים היוצרים בריכות ושוברי גלים טבעיים הדומים לאיים קטנים, גלי הים המתנפצים בסלעים יוצרים מעין גייזרים, ניתן לטייל ברגל לאורך החוף עד לתל דור, שהייתה עיר פיניקית שתושביה התפרנסו מסחר ימי, דיג וייצור צבע הארגמן ע"י גידול של חלזונות מסוג ארגמון, במקום שירידים ארכיאולוגים מרשימים.

ממשיכים אל העיר נצרת

לאחר בילוי של מספר שעות בחוף היפיפייה המשכנו בדרכנו צפונה אל העיר נצרת, בכניסה לעיר בדקנו את הפלא הטכנולוגי שנרכש בלמעלה ממיליארד דולר אבל כמובן שהסכום האדיר ששולם על התוכנה לא עזר לנו ואנו עשינו מספר סיבובים בין סמטאות נצרת עד… ששאלנו עוברי אורח. הגענו למלון סנט גבריאל. המלון שוכן על הרכס הגבוה ביותר בנצרת מעל העיר העתיקה, מבנה המלון הוא מבנה אבן גדול ומרשים ששימש בעבר ככנסייה והוסב למלון. הכניסה למלון עוברת דרך מרפסת רחבת ידיים שממנה נשקף נוף מדהים של העיר נצרת והרי הגליל ועמק יזרעאל, נו לפחות נוף יש חשבנו לעצמנו ונכנסו לקבלה, לאחר רישום קצר קבלת פנים חייכנית מפקידת הקבלה וממנהל המלון, קיבלנו מפתחות לחדרים ובצעדים חשדניים העפלנו לקומה השלישית, (במעלית כמובן) החדר התגלה כחדר לא ענק במיוחד אך בהחלט מרווח, נקי ומסודר, יש מזגן יש טלפון, יש טלוויזיה, יש מקלחת. נרגענו. מאחר והיינו כבר עייפים מיום ארוך החלטנו לקבל את המלצת מנהל המלון ולהגיע לארוחת הערב שעלותה 80 ₪, הארוחה הייתה עשירה במיוחד, בהגשה ע"י מלצרים ולצלילי נגן סקסופון. נשבענו לא לאכול שוב עד… ארוחת הבוקר שגם היא הפתיעה בגיוון ובמבחר.

בשעה 10:00 נכנס בחור לחדר האוכל והכריז שסיור רגלי מודרך יוצא בעוד מספר דקות מהמלון

יאללה מצטרפים החלטנו,(חינם, לא נלך?) המדריך ,שמו האני, שגדל במנזר בנצרת הפגין ידע רב ושעשע אותנו (במיוחד שלקח לנו זמן להבין שעל השולחן שהסביר עליו האני, ישו לא שיחק פוקר אלא אכל ארוחת בוקר…) ולקח אותנו למחוזות פחות מוכרים בעיר העתיקה של נצרת, נכנסנו לבית המוכתר מהמאה ה-16 שעל תקרתו ציורי קיר מרהיבים, ביקרנו בכנסיית בית הכנסת, שעל פי המסורת הנוצרים כאן קיים ישוע (כך ביקש אהני שנקרא לו) את דרשותיו בפני יהודי נצרת ומכאן הם לקחו אותו להר הקפיצה כדי להפטר ממנו, המשכנו לבזיליקת הבשורה המרשימה שהיא המקום הקדוש ביותר לקתולים עלי אדמות, צפינו בצליינים המתרגשים מהמקום ובמיסה שכללה שירי הלל למרים ולבנה, מכאן המשכנו למסגד הלבן ומשם למערה חצובה מתקופת בית שני ששימשה למסתור של יהודים מפני הרומאים, הסיור הסתיים בכנסיית הבשורה האורתודוקסית המרשימה, שהיא כך מספרים הכנסייה הראשונה בעולם וניתן לראות בה את תקופות בנייתה השונות. לא חוזרים עד שמסתובבים בשוק הססגוני ובחנות התבלינים הענקית אל בראבור, כדי שלא נגיד שחזרנו מח"ול מבלי לקנות דבר.

סיום הביקור במסעדת אלטאבון

את הביקור בנצרת סיימנו בארוחה במסעדת אלטאבון, שפע של סלטים הוגשו לשולחן והתמלאו בחדשים ובנוספים בליווי פיתות מהטאבון לאחריהם הגיעו המנות העיקריות שהמובחרת מבניהן הייתה "מחמר עוף" חצי עוף אפוי על פיתה בטאבון מתובל בבצל מטוגן וסומק,  לא סיימנו לפני שהגיע הקפה והבקלאות, והחשבון- 170 ₪ ל-4 אנשים…

סיכמנו שהיה סוף שבוע באווירה אחרת ושונה כמוה חשבנו שיש רק בח"ול, לכל מקום שהגענו קיבלו אותנו בברכת "אהלן וסהלן" ובבקשה שנחזור שוב "זה הבית שלכם" חזרו שוב ושוב ולא פחות חשוב המחירים השפויים.
תיירנים ומלונאים צאו ולמדו ,אם בנצרת אפשרי להרגיש כמו מלך ולא להרגיש חור בכיס אולי אפשר גם באילת ובצימרים בצפון.

תהנו!

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

תמונה של הערבה

טיול חורפי בשפך שורק

רבים מאתנו זוכרים בוודאי את הימים ששיחקנו בדיונות הרבות סביב הערים ראשון לציון וחולון, את הדיונות תפסו גורדי שחקים,  כבישים

תמונה של עובדים רוכבים על גמל במהלך ימי גיבוש לעובדים

צבעי מדבר

בחודש פברואר מתכסים שדות הנגב המערבי והצפוני במרבדים ירוקים ואין סופיים המשובצים בצבעי פריחת הכלניות האדומות. טיול בין נופי וצבעי

תמונה של ירושלים בשעות הלילה

טיול משפחתי בשפלת יהודה

טיול משפחתי הוא התחביב המועדף לגיבוש המשפחה לאורך השנה כולה ובעיקר לקראת יום המשפחה,  אזור שפלת יהודה הוא אחד מן